Cars
 
my passages
I Written In Stars
 
 
سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, :: 21:49 ::  نويسنده : Arshiv

 

Cars1


[تصویر: Box-13.jpg]




زاویه دید خودم:

قسمت اول این فیلم ، خیلی با قسمت دومش متفاوته در قسمت اول نویسنده تلاش کرده تا به نوعی اخلاق درست رو به مخاطبان نمایش بده . چون در ابتدا مک کوئین یک ماشین مسابقه ایه مغروره که به همه به چشم زیر دست نگاه می کنه که در پایان داستان اصلاح می شه!


[تصویر: CarsWallpaper800.jpg]




موضوع داستان:

مک کوئین یه ماشین آلبالوییه و مسابقه ایه که خیلی مغروره ، طی حوادثی در جاده ی66 گم می شه و وقتی به خودش میاد می بینه که توی یه شهر دور افتاده است .

 

مک کویین باعث خرابی آسفالت شهر می شه و دادگاه به این رای می ده که تا پایان تکمیل آسفات جاده مک کویین داخل شهر میمونه!

 

در طول این مدت کوتاه مک کوئین به اعضای شهر وابسته می شه و از اونها چیزهایی هم یاد می گیره و در نهایت به مسابقات بر می گرده و جون یکی از دوستانش رو نجات می ده در حالی که می تونست نفر اول بشه...

 

[تصویر: cars-movie-e1285261543394.jpg]


---------------------------------------------------

 

Cars2

 

[تصویر: poster-us2.jpg]



زاویه دید خودم:

این قسمت از این انیمیشن با قسمت اول کلا فرق داره. موضوع خیلی تفیر کرده تقریبا می شه گفت تلاش شده که انیمیشن از حالت کاملا بچه گانه خارج شه. مشکل روی شخصیت میتر ، دوست صمیمیه مک کوئینه .

 

[تصویر: cars_2.jpg]



موضوع داستان:

مک کویین به مسابقات جهانی برای سوخت پاک دعوت می شه و میتر رو هم با خودش می بره . میتر نا خودآگاه وارد یه ماجرای پلیسی می شه و تصمیم می گیره به پلیس مخفی ها کمک کنه.

 

اما عده ای بودند که تصمیم داشتند با بد جلوه دادن سوخت پاک و بازگشت به سوخت فسیلی به سود برسند...

 

با کمک های میتر در نهایت اونها دستگیر می شوند...





درباره ی ماشین ها 2 :

ماشین ها 2 / Cars 2

 

[تصویر: Cars2%20movie%20photo%20003.jpg]

 

کارگردان: جان لستر، برد لوایز

 

فیلمنامه: بن کوئین،جان لستر

 

صداپیشگان: اوون ویلسون، مایکل کین، جان تورتورو، امیلی مورتیمر

 

ژانر: انیمیشن

 

محصول:2011 آمریکا

 

مدت زمان: 106 دقیقه

 

خلاصه داستان: زمان زیادی از آخرین باری که لایتینگ مک کوئین موفق شده بود خود را به عنوان سلطان جاده ها مطرح کند می گذرد. او اکنون خوشحال از بی رقیب بودنش قصد دارد تا مدتی را به استراحت و تعمیر فنی خود بپردازد، اما رقیب قدیمی و کهنه کار ایتالیایی او به نام فرانچسکو برنولی پیشنهاد شرکت در یک گراند پریکس جهانی را به لایتینگ می دهد و اعلام هم می کند که خودش، قهرمان بی رقیب این مسابقات خواهد بود. لایتینگ که سرش برای مسابقات و کل کل کردن با ماشین های دیگر درد می کند، به همراه دوست صمیمی خود یعنی مَتِر آماده می شوند تا به این گراند پریکس که قرار است در شهرهای توکیو، پاریس، پونته کورو و لندن برگزار شود، قدم بگذارند. همه چیز به برای لایتینگ و مَتِر به خوبی پیش می رود تا زمانی که این دو متوجه می شوند که گراند پریکس جهانی کاملا قانونی برگزار نمی شود و دستهایی پشت پرده است که می خواهد تا لایتینگ به مقام قهرمانی در این مسابقات نرسد و...

 

درباره سازنده: جان لستر کارگردان و تهیه کننده کهنه کار هالیوود در ژانر انیمیشن است. ساخت آثاری چون سه گانه «داستان اسباب بازی ها» و همین طور قسمت اول انیمیشن «ماشین ها» و تهیه کنندگی انیمیشن های دیگر از او یک ارباب انیمیشن ساخته است.

 

درباره فیلم: اگر شما هم پیکسار را به عنوان مهد تولید انیمیشن هایی فراتر از حد انتظار و قدرتمندی همچون «بالا» و مجموعه «داستان اسباب بازی» باور داشته باشید با تماشای قسمت دوم انیمیشن «ماشین ها» به کل از همه چیز ناامید خواهید شد. حقیقت، پیکسار بالاخره با همه اما و اگر ها تن به تولید قسمت دوم این انیمیشن موفق داد و آن اتفاقی را که همه نمی خواستند رخ دهد را به واقعیت بدل کرد. قسمت اول این انیمیشن که در سال 2006 به نمایش درآمد با صداپیشگی بازیگرانی چون پل نیومن فقید، از هر نظر اثر کامل و نویی بود که به هیچ عنوان قادر نخواهید بود ذره ای شباهت بین این قسمت و نسخه قبلی پیدا کنید. آن همه نبوغ و جذابیت که در خط داستانی قسمت قبلی وجود داشت و ما را با دنیای شگفت انگیز یک مشت ماشین مسابقه ای از خود راضی مواجه می کرد، در این انیمیشن فقط تبدیل به یک سری متلک های مقطعی و صحنه هایی طولانی و کسل کننده شده است. حتی اگر بپذیریم این انیمیشن صرفا کودکان را سرگرم خواهد کرد، باز هم خودمان را فریب داده ایم. چون بالاخره حوصله آنها هم اندازه ای دارد و یک جایی دیگر سر خواهد رفت. با همه اینها اما در این دو ساعتِ عذاب آوری که باید صبر کنیم تا این انیمیشن فریب دهنده ولی خوش آب و رنگ به پایان برسد، زمانی نیست که لحظه ای به خودمان بد و بیراه نگوییم و خودمان را به خاطر کلاهی که سرمان رفته ملامت نکنیم. قسمت دوم انیمیشن «ماشین ها» با هر متر و معیاری برای پیکسار یک شکست محسوب می شود. چه بسا که پیکسار تمام تلاش خود را در تبلیغات و بازارگرمی این انیمیشن به کار گرفته باشد، که حتی از همان صدا پیشگان قبلی هم استفاده کرده باشد. نتیجه در هر صورت به هیچ عنوان راضی کننده نخواهد بود. اما نمی توان این را هم گفت که فیلم هیچ چیزی برایتان نخواهد داشت، حداقل این مزیت را دارد که می توانید یک دل سیر با تصاویر خوش رنگ و لعاب مطابق معمول پیکسار روبه رو شوید و مانند همیشه به این همه دقت و تمرکز در طراحی که حتی دیگر به کشورهای دیگری چون ژاپن و انگلیس کشیده شده رشک ببرید. از این نظر خیالتان راحت. «ماشین ها» همان جذابیت بصری را دارد و همان قدر خواهد توانست سر ذوقتان بیاورد، ولی اگر دنبال سرگرم شدن و ایده های داستانیِ درست و درمانی می گردید باید بگویم راه را به کلی اشتباه آمده اید!


بازتاب منتقدان: متوسط

 

امتیاز در سایت آی ام دی بی: 6.5 از ده

 

امتیاز در سایت متاکریتیک: 38 درصد

 

نکته ویژه: اکران دومین قسمت از انیمیشنی موفق پس از 5 سال

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


این وبلاگ مجموعه ای از نوشته ها و کارهای من در فروم ها مختلفیه که در اونها فعالیت دارم و داشتم... امیدوارم از مطالب لذت ببرید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان my passages و آدرس my-details-forums-arshiv.LX B.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا: